Om trafikskolan

Enköping Trafikskola är en ny trafikskola i Enköping som startats av On Via Trafikutbildningar tillsammans med ett trevligt gäng erfarna trafiklärare från orten. Med erfarenhet från över 30 trafikskolor runt om i landet har vi lärt oss hur vi på bästa sätt kan möta våra kunders förväntan när det gäller körkort. Vi jobbar alltid mot målet att vara det självklara valet för körkort, där kvalitét, effektivitet och varje elevs behov står i fokus.

Dennis

Trafikskolechef
Utbildningsledare

Lotta

Marika

Sara

Receptionist

Vår historia

Idén om en ny modern trafikskola i Enköping föddes av bröderna Dennis och Robin som sedan länge drivit City Trafikskola i Västerås, en del av On Via Trafikutbildningar och Västerås största trafikskola. Många kunder har genom åren kommit från Enköping till just dem och med duktiga trafiklärare som länge pendlat från Enköping till Västerås uppstod tanken – Varför inte öppna en trafikskola närmre kunderna om vår personal ändå delvis bor och utgår från orten?

Med gedigen kunskap inom trafikutbildning och kunder som efterfrågat körlektioner i Enköping valde vi därför att öppna trafikskolan vid årsskiftet 2022/2023. Resten är historia att skriva och vi ser fram emot en spännande framtid  – Vi ses!

Hållbarhet

Hållbarhet är viktigt och vi jobbar dagligen med att utbilda elever efter så liten miljö-och klimatpåverkan som möjligt. Med bränslesnåla moderna bilar som uppfyller önskad miljöklass, effektiva lektioner och kunskap om eco-driving skapar vi förutsättningar för att trafikanter ska påverka omvärlden så lite som möjligt.

Hållbarhet för oss innebär också hur vi agerar som arbetsgivare och hur vi säkerställer att våra medarbetare trivs och har en väl fungerande arbetsmiljö. Utan detta kan vi inte driva en hållbar verksamhet som fungerar även på lång sikt.

En del av On Via

On Via grundades med visionen att bli Sveriges bästa trafikutbildare och det självklara valet för dem som söker en kvalitativ trafikutbildning. Med 30 verksamheter finns vi nu på över 25 orter i Sverige och har årligen tusentals nöjda kunder att glädjas med!

Alla trafikskolor som är en del av On Via omfattas av samma övergripande styrning och riktlinjer. Vi säkerställer vidareutbildning och utvecklar verksamheterna efter kundernas önskemål tillsammans med myndigheternas krav och riktlinjer.

Vi har gedigen kompetens inom både lätta fordon såsom bil, MC och moped och även tunga som omfattar lastbil, buss och YKB.